به گزارش راهبرد معاصر؛ سپهر خلجی روز دوشنبه در جمع استانداران سراسر کشور در سالن پیامبر اعظم (ص) در وزارت کشور که با حضو احمد وحیدی برگزار شد، تصریح کرد: اکنون تمام تلاش دشمنان و رسانههای آنها تصویرسازی سیاه، ناکارآمد و غیرکارشناسی از اقدامات، طرحها و برنامهها در کشور و ناامید کردن، معترض و سرخورده نشان دادن مردم است.
رئیس شورای اطلاع رسانی دولت تاکید کرد: در چنین شرایطی ماموریت و اولویت اصلی ما تقویت رسانههای خودی، اعتماد سازی و برطرف کردن شبهات ایجاد شده و پاسخ به انتقادات است.
خلجی بر ضرورت تقویت شورای اطلاع رسانی در استانها تاکید کرد و ادامه داد: این موضوع به حدی اهمیت دارد که براساس آیین نامه مصوب دولت، استانداران روسای شورای اطلاع رسانی در استانها هستند و اکنون مهمترین جلسه بعد از هیات دولت برای شخص رئیس جمهور، جلسه شورای اطلاع رسانی است.
وی در ادامه با تشریح فعالیتهای رسانهای دشمنان علیه کشور و اقدامات انجام شده در مقطع کنونی، خاطر نشان کرد: دشمنان اکنون یک جنگ ترکیبی و ادراکی را علیه جمهوری اسلامی دنبال میکنند و ویژگی مهم چنین جنگی این است که برای مردم محسوس نیست.
رئیس شورای اطلاع رسانی دولت هدف دیگر جنگ ترکیبی و ادراکی دشمنان را ناتوان نشان دادن نظام برای رسیدگی به امور کشور خواند و ادامه داد: ما درگیر یک ابرپروژه امنیتی از سوی رسانههای دشمنان هستیم. آرایش رسانهای آنان از مدتها قبل حالت آفندی پیدا کرده است و نه تنها نقاط ضعف بلکه نقاط قوت را هم در کشور نظیر برگزاری راهپیمایی جهانی اربعین مورد هدف قرار میدهند.
خلجی تصریح کرد: در چنین شرایطی باید گفت ما درگیر یک جنگ جهانی در حوزه رسانه شده ایم؛ افکار عمومی میدان این عملیات است و ما باید بتوانیم نقش خودمان را به خوبی ایفا کنیم.
وی با اشاره به اینکه عدم حمایت رسانه از برنامههای در دست اجرا باعث ناکارآمد جلوه داده شدن عملکردها خواهد شد، ادامه داد: ابتکار عمل در روایت رسمی و اول در ارتباط با رویدادهای مختلف باید در اختیار ما باشد و اگر چنین اقدامی انجام ندهیم و روایت اول را تولید نکنیم، روایت اول در دست دیگران خواهد بود.
رئیس شورای اطلاع رسانی دولت، اقدام دیگر برای مقابله با این سیاستهای رسانهای دشمنان را اعتماد سازی، برطرف کردن شبهات، پاسخ به انتقادات، بهره گیری مطلوب، حرفهای و صحیح از رسانه و اطلاع رسانی به موقع از دستاوردهای دولت خواند و افزود: باید بتوانیم طرحها و اقدامات مهم و بزرگ خود را مانند احیای دریاچه ارومیه به خوبی اطلاع رسانی کنیم تا دشمنان نتوانند ما را متهم به کم کاری در ارتباط با محیط زیست کنند.
خلجی با اشاره به نیاز کشور به اقدامات هماهنگ رسانهای خاطر نشان کرد: استانداران باید نسبت به تقویت هرچه بیشتر حوزه روابط عمومی اهتمام داشته باشند و تجربه نشان داده است که اگر در استانی اطلاع رسانی خوب انجام میشود، آنجا یک مدیر روابط عمومی خوب حضور دارد.
رئیس شورای اطلاع رسانی دولت ادامه داد: هر جایی که مدیر روابط عمومی ناتوان بود و ارتباط خوب و گستردهای با رسانهها نداشت، آنجا حتما با مشکل مواجه خواهیم بود و لازم است تغییرات مدیریتی لازم از سوی استانداران انجام شود.
خلجی تصریح کرد: یکی از حوزههای ارزیابی استانداران که توسط شخص رئیس جمهور مورد پیگیری قرار میگیرد به مساله اطلاع رسانی اختصاص دارد. از این رو، اقدامات استانداریها در حوزه اطلاع رسانی وارد بخش ارزیابی جشنواره شهید رجایی شده است تا مدیر برتر اطلاع رسانی هم معرفی شود./باشگاه خبرنگاران جوان